BDAR
gdpr

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.


Visame pasaulyje vykstanti kampanija rodo, kodėl jūsų intymios nuotraukos nėra saugios dalintis su niekuo, net su jūsų tėvais

Data

2022 05 25

Įvertinimas
3
rsz_think_before_you_share_birthday_party_lithuanian.jpg

Minėdami Tarptautinę dingusių vaikų dieną, „AMBER Alert Europe“, vaikų apsaugos srityje veikiančios nevyriausybinės organizacijos ir teisėsaugos pareigūnai iš 28 pasaulio šalių pradeda naują kampaniją, kurios šūkis – „PAGALVOK PRIEŠ DALINANTIS“.

Ši kampanija yra skirta didinti informuotumą tema, kuri pastaraisiais metais vis dažniau tampa svarbia nepilnamečių problema – dalijimasis savo pačių kurtomis intymiomis nuotraukomis (angl. nudes).

COVID-19 pandemija, kartu su nuolatiniu socialinių tinklų platformų augimu, padidino paauglių savarankiškai sukurtų intymių nuotraukų, kurios kasdien yra įkeliamos į internetą ir kuriomis yra dalijamasi internete, kiekį. Remiantis Interneto stebėjimo fondo (angl. Internet Watch Foundation) duomenimis, šis skaičius nuo 2019 metų išaugo net 77 proc. Toks nerimą keliantis elgesys tapo įprastas jaunosios kartos atstovams, ir tai pasiekė tokį lygį, kad vienas iš trijų paauglių yra matęs be sutikimo pasidalintų jų intymių nuotraukų.

Frank’as Hoen’as, „AMBER Alert Europe“ pirmininkas ir įkūrėjas, sako: „Socialiniai tinklai ir žinučių siuntimo programėlės tampa vis populiaresnės tarp paauglių kaip priemonės tyrinėti ir išreikšti savo seksualumą. Tai apima ir intymių nuotraukų fotografavimą bei dalijimąsi jomis. Daugelis paauglių mano, kad tai visiškai nepavojinga, ir tiki, kad jų nuotraukos liks tik adresatui, kuriam jos ir buvo skirtos. Deja, tikrovė mus moko, kad dažnai taip nėra. Norime atkreipti paauglių dėmesį, kad jie, pasidalinę tokio pobūdžio pačių kurtomis intymiomis nuotraukomis, gali ne tik pajusti pasekmes savo gerovei ir sveikatai, tai gali privesti prie prievartos ir šantažo, paaugliai gali tapti nusikaltėlių aukomis.“

Kampanijos filme ir plakatuose, kuriuos sukūrė „Innocean Berlin“ kartu su „Zauberberg Productions“, yra vaizduojama daugeliui artima situacija – mylintys tėvai, besidalijantys mielomis nuogų kūdikių nuotraukomis su draugais ir šeimos nariais. Šia kampanija nėra siekiama, kad tėvai nedarytų kūdikių nuotraukų, šia gerai pažįstama situacija yra siekiama atkreipti paauglių dėmesį į tai, kad niekam, net tėvams, negalima patikėti savo intymių nuotraukų.

Ši svarbi žinia jautria tema yra pateikiama lengvai – taip, kad jaunoji karta galėtų įsijausti, tapatintis su situacija. Richard’as Wolff’as, „Innocean Berlin“ vykdomasis kūrybinis direktorius, sako: „Dažnai humoras yra geriausias būdas kalbėti rimta tema. Taigi, kai „AMBER Alert Europe“ mūsų paprašė sukurti idėją, skirtą didinti informuotumą apie nepilnamečių intymių nuotraukų dalijimąsi, pasitelkėme komediją. Tačiau ši komedija yra su stipriu, tiesos kupinu posūkiu. Vaizduodami gimtadienį švenčiančią penkiolikmetę mergaitę, kurios reputacija tirpsta jai prieš akis, kai tėvai išdidžiai per daug dalijasi jos mažametės intymiomis nuotraukomis, mes siunčiame žinutę, kuri bus svarbi ir reikšminga vaikams. Esu tikras, kad jie juoksis, bet giliai širdyje tiksliai žinos, ko nuo šiol daryti NEGALIMA.“


„AMBER Alert Europe“ – fondas, jungiantis teisėsaugos institucijas su kitais policijos ekspertais ir su visuomene visoje Europoje,  padedantis gelbėti dingusius vaikus, kuriems gresia pavojus. Šis fondas vienija oficialias organizacijas, valdžios institucijas ir verslo subjektus iš 28 šalių.

Daugiau informacijos apie „AMBER Alert Europe“ rasite adresu: https://www.amberalert.eu

Daugiau informacijos apie kampaniją rasite adresu: https://www.thinkbeforeyoushare.eu